2015. szeptember 27., vasárnap

Bevezetés 2: Mit csinálok, és mit kapok ezért?

Most megpróbálom szépen tagoltan összefoglalni, hogy mit is csinálok majd az elkövetkezendő 10 hónapban, és mit kapok mindezért.

Hol?

Engem a Kindergruppe Kiriku választott ki önkéntesnek, amely egy szülők által fenntartott napközi. Ausztriában a gyerekek 1-4. osztályig az ún. Volksschuleban tanulnak, itt viszont nincs minden iskolában napközi, így próbálják a szülők ezt magánúton megoldani.

Kikkel?

A szülők a főnökök, a pedagógusok pedig az alkalmazottak, akik nem mások, mint két kedves hölgy, Andrea és Carolin. Andrea 30 évig dolgozott óvónőként, valamint Hortpädagogik („napközipedagógus“) végzettséggel is rendelkezik. Nem vagyok biztos benne, hogy ilyen képzés van-e Magyarországon, de én úgy tudom nincs. Andrea magyar származású, egy a határhoz közel lévő osztrák faluban született, de ő már német anyanyelvű, nem tanították magyarul. Kötődése és érdeklődéséből adódóan viszont hungarológia BA-t is végzett, ezért külön örül, hogy gyakorolhatja velem a nyelvet, de állítása szerint nem nagyon tud beszélni így sem, inkább csak ért. A másik pedagógus a Hortban, Caro, könyvelő volt korábban, majd végül egy izgalmasabb pályát választott. :) De olyan, mintha mindig is ezt csinálta volna, annyira ért a gyerekekhez.

Mi a feladatom?

Az első héten csak ismerkedtem, megfigyeltem, betanultam, mostanra viszont már teljes mértékben szolgálatba álltam. :)  Minden hétfőn és kedden én főzöm az ebédet, a  többi napon ilyenkor pedig én megyek a gyerekekért az iskolába, ahonnan viszem őket a napközibe. Az út gyalog 5-7 perc, a gyerekekkel viszont inkább 15…általában ez a nap legtresszesebb része. Valaki mindig lemarad, szólongatni kell őket…szóval nem példásan, két sorban párban történik az eljutás. A negyedikesek már egyedül mehetnek a napközibe ("Hort" vagy "Kiriku" a továbbiakban, ez a német nyelvű megfelelője), ez azért nagy könnyebbség. Szóval általában max. 7-8 gyerekkel kell egyszerre mennem. Szerdánként ezt a kört kétszer is meg kell járnom, mivel néhányan délben, mások pedig csak 13:00-kor végeznek. 13:30-kor közös ebéd, 3 asztalnál, minden asztalnál egy felnőtt. Ebéd után aki aznap főzött az önkéntes kis segédekkel bepakolja a tányérokat a mosogatógépbe, illetve elmosogatja, ami nem fér be. Vegetáriánus konyha van, és bár szeretem a húst, nem áll messze tőlem, mivel nekem is volt egy ilyen időszakom, másrészt mivel az indiai konyha a nagy kedvencünk Marcival, ami alapjában véve vegetáriánus, volt is jó pár recept a tarsolyomban, ismerem a legfőbb helyettesítőket, alternatívákat húsra. Az ebéd után következik a házi feladat megírása. Itt fel vagyunk osztva, mindenkinek megvan az állandó helye. Én 4 gyerekkel az „Atelier“-ben (műterem, barkácsoló szoba) szoktam lenni általában, és már ezidáig is nagyon sokat segítettem nekik a háziban, különösen német nyelvtanban, és meglepően matekban is….negyedik osztályig még nekem is megy. :) Házi után pedig szabad foglalkozás (főleg kézműveskedés, vagy amit akarnak), aztán irány a park, ha jó az idő, és oda jönnek értük a szülők. Szerdánként Waldtag= "Erdő nap" van, ilyenkor kirándulni megyünk. Ilyenkor nincs házi feladat, hanem ebéd után egyből el is indulunk, majd legkésőbb 16:30-kor elindulunk vissza a Hortba. Télen ilyenkor általában korcsolyázni fogunk menni, ami nagyon érdekes lesz, mivel nem tudok. :) Szóval épp ideje lesz megtanulni. A munkaidőm hivatalosan tehát minden nap 12:00-17:00-ig tart, hétfőn és kedden a főzés miatt hamarabb érkezem, szerdán a Waldtag miatt pedig 18:00-ig maradok 

Mit kapok a munkámért?

Mivel ez egy önkéntes munka, hivatalosan nem kapok fizetést, de gyakorlatilag mindent finanszíroznak, amire szükségem van. Vázlatosan felsorolom:

- szállás, lakásban vagy kollégiumban. Én egy lakásban lettem elszállásolva 2 másik önkéntessel, van saját szobám, de aki kollégiumban lakik, annak is van saját szobája.

- biztosítás: én az MSH International nevű magánbiztosítónál vagyok, amit még eddig szerencsére nem kellett használnom, és nem is szeretnék túl gyakran, de elvileg ez egy elég luxus dolog, hiszen magánbiztosításról van szó. Tehát ha beteg vagyok, elmegyek az orvoshoz - mindegy, hogy állami, vagy magán -, számlát kell kérnem a kezelésről, és minden költséget visszatérítenek nekem, a gyógyszer árát is, amit az orvos írt fel.

- étkezés: mivel én a Hortban ebédelek, kevesebb pénzt kapok ennivalóra, de nekem még ez is bőven sok. Már nem emlékszem pontosan, mennyit is, mert egy összegben kapom a pénzt a számlára, de ha minden igaz 170-175 eurót, ami több mint havi 50 ezer Ft. Szerintem ez elég sok egy főre. J Főleg, hogy Bécs egyáltalán nem drágább,  mint Budapest.

- zsebpénz 115 euro összegben, kb. 36 ezer Ft.

- havi bérlet 48 euró (15 e. Ft)

- nyelvkurzus: ezt mindenki magának intézi, attól függően, hogy milyen szinten szeretne tanulni, hol lenne neki a legkedvezőbb, legközelebb a lakhelyhez, stb. A keret 250 Euro.


Szóval összességében azt kell mondjam, hogy ez elég jó. Ha beleszámolom azt a pénzt is, amennyiért a lakást/ szobát bérelhetik, egy jobb magyar fizetésből élek havonta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése